torsdag, september 28, 2006

Var snäll.

Stefan Einhorn berättade idag i TV4 Norrbotten om sin bok "konsten att vara snäll". Enligt Stefan Einhorn är snällhet är den viktigaste enskilda framgångsfaktorn i våra liv. Detta gäller för individer såväl som för grupper och samhällen. I boken visar han på vetenskapliga studier som visar att snällhet lönar sig och,inte minst, att vara snäll ger en lustfylld känsla som påminner om den drogberoendes kick. Så sluta nu att knarka och få en kick av att vara snälla istället så mår ni bra och blir framgångsrika samtidigt.

Annat att fundera över är att rocklegendaren Robert Gordon och Chris Spedding med band kommer till Luleå 27 Oktober. En koll i mitt skiftschema gör dock att förhoppningarna om att närvara sjunker drastiskt. Jaja, Vi får väl se. Operan är inte slut förrän den feta damen har sjungit.

Slutligen förväntar jag mig att "Percys pågar" får ordentligt med mål i baken ikväll.


(Ville inte skriva stryk med tanke på rubriken)

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu var du snäll!
Men jag tror faktiskt att han har rätt,han Einhorn!
Den boken är jag på jakt efter,inte för att jag anser att jag inte är snäll,men man kan säkert hitta nya infallsvinklar..