fredag, februari 06, 2009

Latbloggning

Äh! Jag har så fullt upp med renoverandet och all snöskottning så jag orkar inte få till något ordentligt inlägg här på bloggen just nu, även om det händer väldigt mycket att tycka till om nu!
Jag klipper bara in en kommentar jag lagt hos Stefan Tornberg i hans inlägg om nedläggningen av Lövholmens sågverk:

"Sedan kan man och bör man diskutera termen "agera marknadsmässigt"
Skall man lägga ner verksamheter så fort man får en svacka i orderingången som Electrolux nu gör? Är det marknadsmässigt agerande att slå sin verksamhet i spillror för att börsanlytiker är missnöjda med att vinsten för det senaste halvåret bara var dubbelt så hög som föregående period?
Det kanske i vissa fall kan vara ett marknadsmässigt agerande att övervintra de dåliga tiderna, investera i verksamheten för att sedan komma stärkt ur krisen?

Observera att jag nu inte påstår varken det ena eller andra om Lövholmen utan mer ifrågasätter det marknadsmässiga agerandet hos vår industri i allmänhet"


Inga kommentarer: