torsdag, juli 31, 2008

Het sommar för Reinfeldt

I måndagens DN tillägnar Niklas Ekdal under rubriken: "Hans enda sommar" Fredrik Reinfeldt följande rader av Erik Axel Karlfeldt:

"Jag dansade en sommar,
det var min enda sommar.
och sen så var jag gammal,
och sen så var det slut."


Först försvarsbeslutet och sedan FRA-lagen har fått det att blåsa upp till sådan storm att alla partiledare i regeringsalliansen valt att huka sig och vänta på att stormen skall bedarra. Samtidigt har man, likt andra oseriösa bluff-företag, plockat in en målvakt i form av Sten Tolgfors att stå upp och ta skiten för deras räkning.

Inte undra på att Odenberg hoppade av, han förstod vad som väntade!


-Hörni, den här skyddar rätt bra. Det hörs nästan ingenting!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har Herr bloggare läst denna blogg ? http://henrikalexandersson.blogspot.com/
Lite intressant tycker jag. Det är lite FRA...........

Anonym sa...

Jodå, det är en av många som jag följer!