lördag, februari 03, 2007

Knapsu, konsument

Här ett mail som jag skickade i veckan som gick:


Hej! Brukar köpa "Polarpärlan Havre" som särskilt barnen gillar.
Vi har upplevt det som ett nyttigare alternativ, men jag blev fundersam när jag tittade lite noggrannare på innehållsdeklarationen. Jag ser att ni använder härdad rapsolja, det känns inte bra att äta detta bröd. Måste ni använda härdade fetter i ert bröd? Vi och många med oss undviker härdade fetter i möjligaste mån.


Med vänlig hälsning

XXXXX XXXXXXXXXXX


Tyvärr verkar företaget inte vara så snabba/måna om att svara på synpunkter från kunder så något svar kan jag inte redovisa här.
Annars tycker jag att flera ska följa mitt exempel och låta producenterna veta vad vi konsumenter tycker om deras varor. När det gäller transfetter så är det ju rena döden att äta sånt.


Ikväll har jag en träff med den här damen. Jag har ingen koll på vad skvallerpressen skriver men nog hörs hon väl vara singel? Vi får väl se, hursomhelst så har jag förkläde med mig, knapsu som man är!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jojjo nu ska man höra !!Nå ha det så trevligt !

Knapsu sa...

Jag kan hälsa från dig :-)

Anonym sa...

Just det,en karl som är knapsu har förkläde,SÅ är det :-)

Anonym sa...

Hörru! Tänk på att Carola säkert innehåller en hel del transfetter också.