torsdag, februari 15, 2007

Konsekvensen av skrävleri


Tre dagar tidigare

"Vilken tur vi har haft, hela familjen har hållit sig frisk det senaste året. Kan inte komma ihåg när jag var förkyld senast, måste vara många år sedan"

Nu:

Kan Jang, Echinacea brustabletter, Esberitox, C-vitaminer, Kwai vitlökspiller, Echinaforce droppar och massor av Rooibos-te. Återstår att prova: kokhet folköl samt Irish coffe.
Att man aldrig kan hålla igen käften!


OBS. Detta inlägg är ej sponsrat av läkemedelsindustrin.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Enligt din normala tilltro till alla dessa trolldrycker så borde du ju har blivit frisk 3 veckor innan du insjuknade, vad är felet nu? ;)

Knapsu sa...

Kråksimuleraren: (kan du inte ha ett kortare nick?) Jag började för sent med trolldryckerna, men sjukperioden blir lindrigare och kortare med dylika substanser.

Anonym sa...

Hmmmm kan det må hända bero på Herr Bloggares alias ?????
En riktig karl...........MM !

Knapsu sa...

peru: Har för mig att en viss lulebo var sjukskriven nyss;-)

Anonym sa...

Ja kallar man sig knapsu istället för sisu så...

Anonym sa...

Du får nog börja laga mat som innehåller dylika saker året runt, Kan Jang sauterad ugnspotatis med Esberitox glacerade C-vitaminer och Kwaistekta biffar, serverade med Rooibos te. ;)

Knapsu sa...

torparfrun: En RIKTIG KARL är knapsu!
kråksimuleraren: MOAHAHAAAA !

Anonym sa...

Jag var på Seskarö och tog med förkylning och ögoninflammation mm hem till småland...
Har varit och bunkrat Echinacea:-)

Knapsu sa...

mammamia: Det är det jag säger, från Norrbotten åker man aldrig tomhänt :-)
krya på dig!

Anonym sa...

Nu har du smittat mig via nätet också, har haft feber sedan i Måndags morse, ont i bihålor och pipande luftrör, skall dock se hur lång tid det tar med bara symptomhämmande medel.

Anonym sa...

Nähäpp, he blev mera penicillin. :( Febern bara stiger, hade 39,9 igår.