söndag, december 07, 2008

"Sexton gastar på död mans kista"

Hallå hallå, är det någon därute? Det går som trögt med bloggandet nuförtiden. Sedan har jag prioriterat lite bokläsande för tillfället, bokhögen på nattduksbordet började bli för hög.
Till på köpet så har regeringen beslutat om att de vill införa IPRED-lagen så nu reserverar jag all bandbredd för att ladda ner så mycket jag bara hinner!


Hade ju tänkt gå på bio i helgen men efter regeringens beslut om att bolagen skall få jaga fildelare så säger jag bara "up yours" och laddar ner filmen från nätet istället.
IPRED-lagen är ju bara till för att bolagen på ett enkelt sätt, utan att satsa eller riskera något, ska kunna tjäna storkovan på att utpressa alla som laddat ner från nätet.

Mycket finns att läsa om IPRED hos exempelvis: Opassande, Christian Engström, Rick Falkvinge, och Anna Troberg

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

9 kommentarer:

Anonym sa...

Du menar att om du nu skall åka dit för "fortkörning" så vill du inte betala för 3km/h överträdelse då du kan åka full fart. ... hur blev det med amnestin till nästa vår? Kan de ta betalt bakåt i tiden? Samhällsomstörtare där! ;)

Björn Nilsson sa...

Någon här? - Nej, jag ser inte en käft. Eller som prästen sa: Förra söndan var det inte en jävel i kyrkan!

Anonym sa...

Jo. :)

Anonym sa...

Ja, det här var allvarligt! Vågar man fortsätta besöka den här kriminella bloggen, jag bara undrar?

Anonym sa...

Undrar ödmjukast om Herr Bloggare har blitt arresterad av IPRED-polisen . Han har varit tyst sen senaste inlägget !
Eller har Herr Bloggare laddat så att datorn har havererat ?

Knapsu sa...

Kråksimuleraren: Lagen skall inte gälla retroaktivt lovar vår fina justitiemordsminister, därav nedladdandet.

Gubben: Om du frågar mig så är det regeringen som är kriminell.

Peru: De e mycke nu!

Björn Nilsson sa...

Jag blev plötsligt fundersam ... var det inte ursprungligen FEMTON gastar på död mans kista? Vad är den sextonde gasten för en figur?

Anonym sa...

Det är ju jag förstås! Jag är ju pirat nuförtiden! :-)

Björn Nilsson sa...

Jag förstår. "Fribrytaren vid Bottenhavet slår till igen" lyder den blodisande rubriken i Haparanda-bladet.