måndag, mars 10, 2014

"Vi kan ej längre bära oket av korporativ fascism"

Dags för mig att återigen delge er lite musiksatt poesi sprungen ur den krigsbrända jorden i Tornedalen.

Raubtiers frontman Hulkoff menar på att de inom bandet tycker mycket men att "vi är absolut inte politiska på något sätt".
Jag håller inte med. Jag anser att Raubtiers texter oftast är väldigt politiska.
Men jag förstår också varför Raubtier är noga med att påpeka motsatsen. Politiska texter kan ju tolkas utifrån vilket perspektiv man själv besitter och på det sättet missbrukas.

När jag lyssnar på Raubtier så hör jag kritik mot det konsumtionssamhälle som har vuxit fram. Där politikerna ger oss bröd och skådespel för att vi inte ska se när de demonterar demokratin. Jag hör kritik mot lögnaktiga, korrupta politiker och ett militärindustriellt konglomerat som startar krig för egen ekonomisk vinning. Jag hör förutspåelser som varnar för mänsklighetens undergång om vi fortsätter med vår rovdrift på naturen som förstör livsmiljön.

Men det är ju jag det.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: