lördag, augusti 14, 2010

Tack, men nej tack Fredrik

Jag kopierar ett inlägg rakt av från Nattis 2.0:

"Jag vill inte ha 193:- mer i plånboken efter skatt. Jag vill faktiskt inte det! Jag vill inte heller ha 300:- mer i plånboken, eller 1000.

Jag vill istället ha ett samhälle där vi alla hjälps åt, ett samhälle där vi inte behöver spendera pengar för att känna någon minuts lycka. Ett samhälle vi skapar tillsammans och där alla människor får en chans.

Ett land där maten man får i skolan är ätbar och näringsriktig. Ett land där äldre får bo ihop fastän en av dem är sjuk. Ett land där man slipper sälja hus och hem om man blir arbetslös. Ett land där man får vård utan att det kostar skjortan.

Så tack men nej tack till fler skattesänkningar för det löser inte de problem Sverige står inför, det bara ökar på dem"



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 kommentarer:

Ida sa...

Mycket bra skrivet!

Knapsu sa...

Ja, jag tyckte det jag också.