onsdag, oktober 15, 2008

Perkele

Det ska tusan till och ha tid att blogga, fullt upp med att hitta cd:en till och installera skrivaren, ladda ner Open Office (så man kan läsa dokument från skolrektorn skrivna i nyare Word eftersom giriga Microsoft vill tvinga alla med äldre Officeprogram än 2007 att köpa nytt) och bränna över data från gammeldatorn så man törs stänga av densamma! Sedan verkar det som att dagens Einstein-citat i högerspalten orsakat problem för de läsare som använder Internet Explorer så nu har jag provat med att ta bort denna widget.

Två raderade blogginlägg idag. Det ena kommer jag inte ens ihåg vad det handlade om, det andra var lösningen på Vojakkala-eländet. Jodå, det finns en lösning på problemet men den kräver att samhället förenas emot familjen såsom familjen förenats i sin kamp mot myndigheter, rättsinstanser och bybor.
Men som sagt så idkade jag lite självcensur idag.

3 kommentarer:

Björn Nilsson sa...

Jag tyckte han har lite otaktiskt arbetsupplägg den där finsk-ugriske gentlemannen. Hade han fått hjälp av en produktionsingenjör (kan väl kallas tidstudieman också) hade hackandet i torvan blivit effektivare är jag helt övertygad om. Sedan var väl såväl redskap som mannens arbetskläder av tvivelaktig kvalitet. Och borde han inte ha framfört sina synpunkter (var det något om Jumala - Gud alltså?) på koncernspråket engelska för att nå större förståelse? Dessutom kanske det skulle behövas samtalsterapi tillsammans med andra i samma situation så att de finska herrarna kunde ge mer utlopp för sin kvinnligt mjuka sida (här skriver jag xxx som symbol för ett litet elakt skratt)!

Anonym sa...

Man hade kunna tro att det är Herr Knapsu själv som håller på att laga datorn i den videon... ;)

Knapsu sa...

Björn: Den "kvinnligt mjuka sidan" kom ju fram i nästa post! :-)

Izac: Sisun har man ju och vokabulären, får jag erkänna, stämmer nog ganska bra med verkligheten!
:-D