tisdag, mars 26, 2013

Telefonterror

Nej Qall Telecom. Det är ingen idé att ni ringer mitt mobilnummer, jag kommer ändå aldrig att svara så ni kan lika gärna lägga ner nu.
Ert nummer har jag nämligen lagt i "avvisningslistan" och därför ringer det inte ens i min mobiltelefon när ni ringer upp mitt nummer. Däremot kommer det ett SMS där det står att ni försökt ringa mig och därför kan jag se att ni igår försökte nå mig 8 gånger och hittills idag har ni försökt 9 gånger.
Som sagt så är det lika bra att ni lägger ner eftersom jag inte kommer att svara.

När det nu är så populärt att vara kränkt nuförtiden så tycker jag att vi alla som terroriseras av telefonförsäljare skall gå ut och ropa hur kränkta vi är av att ständigt och jämnt bli uppringda av dessa 2000-talets motsvarighet till Egyptens gräshoppor.

Telefonförsäljningen är ett otyg och borde förbjudas!

På tal om telefoner:


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

8 kommentarer:

iZac sa...

Med #telefonlikamodernsomvevgrammofon så kan man inte spärra dylika samtal, men man klipper av direkt man märker att det är just dylika.
Och det ringer många såna typer!

Knapsu sa...

Det är rent sagt ett jäkla otyg! Speciellt när de ringer varenda dag och när man lyfter luren för att be dem dra åt något varmt ställe och det inte är nån där!

martin sa...

Har du smartphone så är det bara att läga in ett spamfilter som tar bort sms och telefonsamtal från sådana. Då blir man iaf bara terroriserad en gång.

martin sa...

Men ja. Vi skall avskaffa "bullshit jobs".

Bert Bodin sa...

Tack och lov upptäckte jag spärrlistan i min Samsung rätt snart efter jag hade köpt den. Undrar hur det låter hos den som ringer upp. Ett uppsträckt långfinger hörs ju inte.

Vittula sa...

Ett tips är att som jag börja perkla en blandning av Finska och annat valfritt språk, så fort man hör att det är en försäljare, det samtalet brukar avslutas snabbt...

Knapsu sa...

Vittula: det låter som ett bra tips!

k sa...

Funkar kan jag säga redan nu!
Om det sedan avhåller dem från att ringa igen återstår dock att se.