fredag, mars 16, 2007

The Nails


Nån gång, nån gång när jag har en massa tid över ska jag baxa upp LP-samlingen och stereon, koppla in den med datorn och fortsätta digitalisera och bränna över favoritskivorna till CD. Programvara och utrustning finns och har använts för några år sedan men städats undan. Det är som att tiden inte räcker till allt man vill göra. Nå hur som helst, några skivor har förts över till CD i alla fall. Just nu har jag lyssnat på mina hembrända cd med The Nails och av nån anledning får jag George Bush i tankarna när jag lyssnar på låten Voices:


Well Moses came down
From the mountain top
He saw the golden calf
He told the people to stop
He said, "I heard a voice."
He said, "I talked to God."
And he held up some tablets
And I said, "Hey, man. This is the law!"
He talked to me

The boy he held
A smoking gun in his hand
And he looked down and he smiles
At the dying man
He said, "I am sorry, sir.
"But I did not have a choice.
"God told me to do it.
"I heard his voice."
He talked to me.


6 kommentarer:

Anonym sa...

Jaja, du SKA får vara ledig, utan att åka oanmält charterflyg! ;)

Anonym sa...

Uj uj. Jag har ett annat "projekt" som jag skulle vilja genomföra. 2000 diabilder, till datorn.

Bit i den du!

;)

Knapsu sa...

Kråksimuleraren: Krax,krax.krax

Bert: Det där är väl också sånt som ligger i 10-årsplanen.

Anonym sa...

Varför inte köpa cd direkt eller tanka ner? Lät mycket 80-tal och närbesläktat med Idols White Wedding, eller? Kul med band man aldrig hört talas om.

Jag har projekt få-in-diabilder-från-en-ettårig
-resa-in-i-datorn som en mycket diffus plan för en framtid... Kanske kommer det en vecka med 8 dagar här framledes?

Anonym sa...

Jag tänker göra slag i saken och försöka få ned mina skivor på CD, har t.o.m. beställt en skivborste hos en förvånad radiohandlare. Jag hade en suverän skivborste med kolfibertrådar som tog bort dammet, den skapade ingen statisk elektricitet heller.....men min då 5 åriga dotter kom en dag och sade stolt: -Titta vad fint jag städat.... Kolfibertrådar stod åt alla håll och föll av bara man tittade på dem. :( Men Stift har jag till min skivspelare, det har jag gömt så bra att jag befarar att jag inte hittar det själv. Det stiftet har en egen historia, för ett par år tidigare skulle jag spela en av mina gamla skivor för mina barn, men när jag försiktigt släppte med tonarmen mot ytan så rutschade den till min stora förvåning tvärs över skiva på ett kick.... det fanns ingen spets på nålen. Jag lyckades få tag på en ny nål hos en motvillig radiohandlare,jag fick tjata mig till en nål: -Näe, vi har inga nålar, ska du ha en CD-spelare?
Jag: -Men lådan där bakom disken?
Handlarn: -Näe där finns inget?
-Får jag se?
Handlarn tar motvilligt upp lådan: -Näe, här finns inget!
Jag: -Jo men där finns ju en ask!
De: -Näe, det tror jag inte.
Jag: -Jo men den där heter ju som den jag skall ha, LP400.
-Jaja, men ska du verkligen ha den.....

Gissa!

Knapsu sa...

maja: Allt finns tydligen inte på cd eller att ladda ner.

kråksimuleraren: Det är inte lätt att vara bakåtsträvare. :-D