söndag, mars 11, 2007

Utmanad

Jag har blivit utmanad av Mammamia att lista sex underliga/egendomliga saker om mig själv vilket inte är så lätt men jag gör ett försök:

1. När jag skulle ha en tête-à-tête med en mörkhyad modell på Haparanda stadshotell så blev jag brädad av den dåvarande världsrekordsinnehavaren i höjdhopp, Patrik Sjöberg.

2. Jag och en kompis försökte en gång ragga upp Lili och Sussie, det misslyckades.

3. Jag har suttit inför tingsrätten och blivit dömd till dagsböter.

4. Trots att jag är högerhänt så är jag vänsterskytt.

5. När jag gick på en yrkesförberedande linje i gymnasiet så utövades det pennalism. De äldre eleverna "uppfostrade" de yngre genom att systematiskt förnedra och kränka både verbalt och med tortyr. Läraren var fullt medveten om vad som föregick och sanktionerade i princip detta.

6. Jag har en ovana som säkert kan upplevas som väldigt störande: Jag kan inte låta bli att trumma med fingrar, händer och/eller fötterna.


Enligt reglerna skall jag skicka vidare utmaningen till sex andra bloggare men jag lämnar öppet för den som vill ta utmaningen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Intressant!
Högerhänt vänsterskytt...Jag är ju högerhänt och kan knappt göra något med vänster..
Det är så illa att min vänster har sämre muskler,ork.
Och höger har jag numera jämt ont i och den domnar bort ibland,tror 17 det,den får ju jobba för två..

Det där med trummande fingarar och händer mm,DET ÄR störande..
Du kanske skulle skaffa trumset?

Knapsu sa...

mammamia: Jodå, tankarna finns på att skaffa ett trumset åt nåt av barnen. Nu gäller det bara att övertala en att börja spela trummor :-)

Anonym sa...

Skaffa ett sånt där elektroniskt då, så att bara du kan sitta med lurar på och spela, ingen av dina grannar lär hälsa på helt plötsligt då! ;)

Anonym sa...

Ha ha,du menar att köpa trummor till barnen/et och sedan trumma själv?
Ja,alla sätt är bra :-)

Knapsu sa...

kråksimuleraren: Ja det var just digitaltrummor som var i tankarna. Tyvärr så är prislappen så stor på sådana.