torsdag, november 29, 2007

Snart är det helg

Ja, jäklar det här blir ju sista helt lediga helgen det här året. Nästa gång man är ledig en hel helg blir ju i januari. Då passar det ju att fira lite med att bjuda hem folk på middag och äta lite gott. Har försökt hitta recept på en viltfrestelse, alltså typ Jansson men med viltkött istället, men inget napp.
Något gott blir det ialla fall och kanske drycken till får bli denna:


Lindemans Bin 50 bör väl passa bra till vilt.

Efter middagen får man väl slappna av i soffan med lite lördagsgodis.

Färska vingummin är mitt favorit-lördagsgodis, dom svarta är bäst.

En skvätt av livets vatten får nog kanske också fukta strupen en sån här kväll.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

7 kommentarer:

Anonym sa...

Now we talking !!!
Speciellt det sista på din lista får det att vattnas i munnen !
Men ett litet skrovmål med lite ren eller älg skulle inte skrämma mina smaklökar !
Nå en riktigt god helg då Knapsu !

Fredrich Legnemark sa...

knepigt, din smak är i stort sett snarlik min, fast jag är mer av en ölmänniska (stout)än vinavnjutare.

Men vingummin och sen single malt är ju kanon..Jag har helt fastnat för caol ila.

Knapsu sa...

Peru:Nu har jag läskat dig så att du garanterat kommer att sitta och läppja på Laphroaig efter bastun!

Fredrichl: Caol Ila har jag nog provat för länge sedan, kanske dags att ge den en chans igen.

Anonym sa...

Så det är du som plockar alla svarta ur lådan före mig? Varför gör man inte påsar med BARA svarta vingummin i?

Knapsu sa...

Maja: Järnspikar! Avslöjad!

Fredrich Legnemark sa...

Jag uppfann en fin beskrivning på Caol Ila vid ett tillfälle när det grillats och vi rundade av med en liten knäpp.

Om man tar en läderlivrem (av typen som används exempelvis till blåställ), tänder fyr på den och lägger den i vatten ihop med mull och trä och låter det ligga tills det blir gult, då börjar det närma sig ;)

Med andra ord, den är rökig och god, så pass rökig att man nästan inte märker att det är alkohol i.

Knapsu sa...

Rökigt är bra! :-)