tisdag, april 01, 2008

Blondinbella fakturerad

Som framgick i söndagens blogginlägg så har tonårsdottern och pojkvän agerat fotograf/modell åt den kände bloggaren Blondinbella som sedan publicerat bilden i ett blogginlägg. Den unga fröken Löwengrip som har en mycket välbesökt blogg tjänar tydligen miljonbelopp på sitt bloggande, hyllas av många som en ung och driftig entrepenör och ser sig själv som en förebild för unga tjejer. Då bör hon ju glädjas åt att dottern tar efter och visar entrepenörskap genom att fakturera Blondinbella för fotografarvode och nyttjanderätten till bilden. Pojkvännen, som figurerar på bilden, kommer självklart att skicka faktura på modellarvodet och själv blev jag inspirerad av Blondinbellas pappa som försökte få dotterns gymnasieskola att betala för att den nämndes på bloggen så jag skickar en faktura för att ha skrivit om och länkat till Blondinbella på denna blogg.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Knapsu, entreprenören!

Ja jäklar vad man ska få höra... :)

Anonym sa...

Helt rätt tänkt - roligt att se reaktionen!!!

Anonym sa...

Självklart! Puckla på den där egotrippade saken bara!

Julia sa...

Haha, jag som trodde Försäkringskassans intranät stod för det roligaste aprilskämtet i år! Någonstans hoppas jag att det här är på riktigt och inte ett aprilskämt, men eftersom du bloggat det under taggen 1 april blir jag lite misstänksam :)

Knapsu sa...

Jag har väl inte riktigt bestämt mig för om det är ett aprilskämt eller på riktigt. Faktum är ju att allt i inlägget är sant förutom själva faktureringen. Men kul skulle det vara om blondinen och inte minst hennes pappa skulle så att säga falla på eget grepp!

Anonym sa...

Ja har ju oxå nämt Blondinbella i vår blogg.... ska ta o skicka en faktura till Blondinbella AB....

http://jomari.se