fredag, april 04, 2008

Jag kan inte blogga

Inte för att jag saknar ämnen att skriva om, inspirationen kommer ju varje dag när man läser alla galenskaper som sker runt om i vår värld och jag har huvudet fullt med helt suveräna blogginlägg. Problemet är att jag försöker formulera nästan hela inlägg i huvudet innan jag knackar ner dem i datorn. Ute på promenad eller bakom ratten på bilen brukar formuleringarna ta form men sedan framför datorn så är hälften bortglömt och av ett helt fantastiskt blogginlägg blir intet.

Ett annat fel jag gör är att jag, när jag väl får tid att sitta vid datorn, börjar med att kika runt och se vad de bloggar jag regelbundet läser har skrivit och vad som finns på Knuff. När jag väl har gått igenom allt nytt så hux-flux stänger mitt tidsfönster vid datorn, annat pockar på uppmärksamhet och inget inlägg blev skrivet. Då är det ju tur att det ibland när man är ute och rör på sig dyker upp ett spontant inlägg som i nästa post.

Passande musik till detta inlägg: M A Numminen.



Läs även andra bloggares åsikter om , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Är det inte så att inpulsen är den bästa bloggaren Herr bloggare ??
Det ska bara typ bara rinna ur Herr bloggare liksom !

Anonym sa...

Joo, och felet jag gör är att jag filar för mycket på formulerandet så det blir inget av till slut.
Måste lära mig att bara skriva på och sedan finputsa istället för att få till det direkt.

Anonym sa...

Vi får nog sikta in oss på "spontan"-bloggande verkar det som! :)

De välskrivna inläggen man brukar ha i bakhuvudet när man står i rotkapen på jobbet försvinner under promenaden hem... :(

Knapsu sa...

izac: precis,förutom alla embryon så ligger det en massa halvfärdiga/påbörjade och tar upp plats i ram-minnet. :-)