torsdag, juni 19, 2008

Ett sista inlägg om FRA?

Jag har kallat moderaterna för "de blå khemerna" och innan dess, i december 2006, döpte jag om vårt nya arbetarparti till "SovjetModeraterna"

Historien har gett mig mera rätt än jag kunde ana!

På tal om FRA-omröstningen så får nu många sina fiskar varma. Ur eländet kanske det kommer det positiva att en massa nyliberaler är körda hos sina (fd) väljare?
Skådespelartalangen Federley:s senaste blogginlägg har just nu 598 kommentarer, varav 99% med innebörden "dra åt helvete"
Nu är det midsommar och ledighet som väntar men ta det nu lugnt i helgen allihop, kom ihåg att storebror ser dig!

En tjej som visat prov på integritet, och en favorit här hemma, får ge röst åt alla som röstat på mediapajaser.
(Bara för att få in musik här)




Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tyvärr så är FRA-lagen en eftergift till Bush-regeringen, kolla vad som Bush lyckades få igenom i Representanthuset i USA:s kongress, på text-TV sidan 136 igår/idag den 20/21/6 står/stod följande:
136 SVT Text Lördag 21 jun 2008
UTRIKES Publicerad 20 juni

Bush fick stöd för avlyssningslag

Representanthuset i USA:s kongress
har med röstsiffrorna 293-129 sagt ja
till en avlyssningslag, som president
George Bush manat till stöd för.

Samtliga republikaner röstade för
lagen, liksom 105 demokrater, trots
att motståndet varit stort från dem.
Nästa vecka röstar senaten om lagen.

Det var efter terrordåden 2001 som
Bush drog igång hemliga säkerhets-
åtgärder med långtgående avlyssnings-
befogenheter, som enligt kritiker
inte var förankrade i lag.

Så det var därför som den svenska riksdagen med regeringen i spetsen var tvungen att se till att FRA-lagen gick igenom, för att ge Bush ett tydligt argument för sin egen i efterhand tillverkade lag om avlyssning. Bush kan enkelt ha övertygat tvivlare om att om säkra Sverige anser sig nödgad att stifta en dylik lag, varför skulle då inte USA ha en, det var ju i alla fall USA som blev anfallet -01.
Att sedan förstå att vi sitter i Bush knä i sån stor grad att Reinfeldt såg det nödvändigt att driva igenom den här genom att bl.a. se till att moderater stod i talarstolen så länge att riksdagsmännen tröttnade och till slut klubbade igenom denna, är så pass skrämmande att jag snart inte vågar yttra mig, läget är mycket värre än jag kunde ana!

Anonym sa...

Federley - ja vad säger man?
Han förtjänar alla "dra åt ..."

Men nu ska han ju bli hemmafru har jag hört!