torsdag, november 27, 2008

Känn Lugnet Sverige!

Sverige kan andas ut och luta sig tillbaka, nästa år kommer tillväxten igång igen och lågkonjunkturen dämpas. Haparandas kommunchef Christina Lugnet tillträder som regeringens sakkunniga i tillväxtfrågor den första februari och blir generaldirektör i den nya myndigheten Tillväxtverket när den inrättas den första april.
Den oerhörda tillväxt Haparanda haft de senaste åren har tydligen gjort intryck på regeringen.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Lider inte hela världen just nu av tillväxtvÄrk!? Om man inte i detta läge kan inse att tillväxt är något som är ändligt, då måste man vara född utan syn, hörsel, känsel eller förmåga att tänka själv!

Knapsu sa...

Vafalls! Har min broder tappat tron på Den Heliga Tillväxten?
:-)

Anonym sa...

Jag vet, jag är en ekonomisk ateist!

Anonym sa...

Visst har tillväxten varit extraordinär i Haparanda. Frågan är bara om det är kommunchefens förtjänst.

Å lite håller jag på Kråksimuleraren också.

Anonym sa...

Det var ju kommunalrådet som fick upp ögonen på Kamprad. Vilket satte igång alltihop. Sedan har ju kommunchefen inte direkt suttit som en broms i den efterföljande utvecklingen i alla fall.

Jag kan inte säga emot kråksimuleraren heller!