torsdag, juni 25, 2009

Är jag rätt man på fel plats eller fel man på rätt plats?

Hittade till ett personlighetstest via Stationsvakt.

Resultatet av testet renderade i följande analys:

Din personlighetstyp:

Praktiskt lagda, traditionella och välorganiserade. Fysiskt aktiva. Ointresserade av teoretiska frågor om de inte ser en praktisk tillämpning. Besitter en klar bild av hur saker och ting ska vara. Lojala. Arbetar hårt. Ofta ledare, med mycket god organisationsförmåga. “Goda medborgare” som värdesätter trygghet och lugn.

Karriärer som skulle kunna passa dig:

Militärer, affärsföreståndare, chefer, poliser, domare, ekonomichefer, lärare, säljare, regeringstjänstemän, försäkringsagenter, vårdchefer, handels- och tekniklärare.

En karriär som säljare eller försäkringsagent låter ganska så främmande för mig men i övrigt så...
Polis funderade man ju på att bli i yngre dar och en militär karriär var man ju faktiskt en hårsmån ifrån att välja efter värnplikten. Inte minst med tanke på vad som hänt inom försvaret de senaste decennierna så var det nog rätt beslut att inte bli yrkesofficer i alla fall.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

7 kommentarer:

iZac sa...

Tystlåtna, idealistiska tänkare. Vill tjäna mänskligheten. Strävar efter att leva upp till sina värderingar, som tenderar att vara omfattande och väl genomtänkta. Extremt lojala. Flexibla och avslappnade så länge de inte upplever att någon av deras grundläggande värderingar hotas. Oftast begåvade skribenter. Kvicktänkta, med förmåga att se nya möjligheter. Vill förstå och hjälpa andra.

Blev mitt resultat i morse, men har glömt at blogga det...

"Infp" är beteckningen som man kan översätta resultat till och det visste jag att jag var... ;)

Björn Nilsson sa...

Jag lade av efter elva frågor. Undrar vad man skall svara för att klassificeras som oengagerad dagdrivare?

Knapsu sa...

Kom att tänka på Humanisternas test, kan det finnas någon som får svaret "du är ingen humanist" när de gjort testet?

Bert sa...

Jag är olik både dig och iZac. Så vi kompletterar varandra. ;-)

iZac sa...

Precis Bert!

Tänk om alla skulle få samma resultat, vilket kaos det skulle bli... :)

Knapsu sa...

Det är ju det jag säger, det är tack vare att vi är så olika som vi är så lika!

sussi sa...

så himla svårt att välja! Vet inte vad jag ska plugga eller till vad. Skulle vara gött att designa sitt eget yrke.