tisdag, juni 29, 2010

Vart än jag såg, ingen såg jag såg*

Lite tidig till jobbet idag så det blev tid till en högersväng istället för en vänsterdito och några bilder från sågverksområdet intill fabriken (sågen är nedlagd sedan långt tillbaka).

Hälsolaget som skötte vår företagshälsovård upphörde för en tid sedan. Nu är tydligen också själva byggnaden som inhyste mottagningen på väg bort.


Tittut! Bakom knuten på valsförrådet kikar en ren fram.

Man kan ju inte påstå att renarna är direkt vackra i pälsen den här tiden på året.

-Hörrudu, passa dig. Jag hörde nog vad du sa!


Nere vid kajen lossades Storoe medan Allegretto väntade på sin tur.

Efter det glädjande beskedet att Strukturfondspartnerskapet beviljat EU-medel till muddringsprojektet så kommer vi i framtiden att få se lite större båtar vid kajerna.

Självklart har även undertecknad försökt dra sitt strå till stacken och bedrivit lite lobbyarbete i ärendet.

Sen var det dags att stämpla in.

(*Ber om ursäkt för rubriken men jag kunde bara inte låta bli)


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hälsolaget flyttar till motorstadion. Lasse E blir den nya Bruno.

Flera bilder är ren miljöförstöring.

Jag tror att alla vi som lobbat för pengarna till hamnen har bidragit på något sätt till det positiva beslutet. Vi har i alla fall gjort det vi kunnat

kbgfz

Knapsu sa...

"Ren miljöförstöring"

:-)