söndag, januari 06, 2008

Årets första....

...inlägg kommer sent omsider. Orsaken är väl mestadels att någon större basilusk har lyckats ganska framgångsrikt i att kämpa ner mitt immunförsvar så man har i princip legat däckad några dar. Själv hävdar jag att immunförsvaret helt enkelt har brakat ihop eftersom jag inte fått i mig min vanliga nikotindos sedan den 31:a december. Enkelt uttryckt: jag har inte snusat sedan nyårsafton klockan 06.00, det är därför jag är så jäkla klen!
Orkar inte få ihop något bättre inlägg här så vi tömmer väl bara mobilen på bilder:

Nyårsfyrverkeri över Torneälven.



Dieselchock på det nya året, priset höjdes med motsvarande en krona över en natt!


En vecka in i januari och så här ynkligt med snö! Kommer inte ihåg om jag någonsin upplevt något liknande.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ha!
Jag har hållit mig frisk för jag har ingen ambition att sluta snusa just nu i alla fall! :)

Och dieselpriset kan dom höja hur mycket som helst, påverkar inte oss för vi har bara bensinbilar! ;)

Men snön....

Där är jag bekymrad, skidåkningen lyser med sin frånvaro...
Och det skulle behövas åkas lite skidor! :)

Anonym sa...

Grattis till snusstoppet! Tråkigt bara att samhället missar dom skattekronorna. Rekommererar mer bilkörning som kompensation!

Knapsu sa...

Gubben: Bilkörning, nja...dom skattekronorna (cent i det här fallet) tillfaller ju grannlandet eftersom jag tankar i Finland!
Om jag nu inte går över till bensindrivet förstås!

Anonym sa...

Eller så gör man som jag och alltid tankar för 200 kronor å då får dom höja priset hur mycket som helst för det blir ingen skillnad! :))

Anonym sa...

Herr Bloggare HÅLL UT !!! Själv har undertecknad varit snusfri ett år, det har varit kämpigt men det går. Provade en snus i mitten av dec. men det var bara obehagligt. (brände och blev snurrigare än normalt).Och att det blev 6 kg. mer av mig får jag köpa.

Knapsu sa...

Peru: 6 KILO !!! Tror nog att jag far iväg och hämtar en dosa snus!
;-/

Anonym sa...

Grattis till tillfrisknandet.
Abstinens kan vara "däckande".

;-)

Knapsu sa...

Slutabstinensat, nu är man beroende av nikotintugggummi istället! :-(