måndag, februari 07, 2011

Lite gnäll, några bilder

Bloggtröttheten dominerar. Inlägg påbörjas och raderas. Ibland direkt och ibland efter att ha legat sparade så länge att bäst-före-datum hunnit passera. Glappen mellan inläggen tenderar samtidigt också att bli allt större och verkar komma mer frekvent.

Sen är man less på att skotta snö. Och då ska vi veta att vi har de snörikaste månaderna februari och mars kvar att ta oss igenom innan man kan lägga undan skyffeln. Normalt brukar man ju klara februari ut innan man börjar grina om snöskottandet, men nu....

Kanske de här båda sakerna hör ihop, vad vet jag.

Nog grinat för den här gången, nu slumpar vi fram några bilder:

Varje profet har tydligen sina apologeter, så även tornedalens ökände kraftbolagsdirektör.
På bilens andra sida står det: Ekfors Kraft - Prima kraft.


Vinterbil.



LF-Arena i Piteå fick ett besök i veckan. Fin hall, värdelös hemmapublik.

Just hockey är annars det som upptar mycket av min tid just nu. Allettan har kommit mer än halvvägs, Asplöven regerar och Björklöven har blivit varse att det inte är så bara i division 1.

Men nu är det dags att gå ut och skotta snö igen!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Björn Nilsson sa...

Håll ut. Det blir säkert islossning på Torneälven i år också (fast inte just nu).

Fredrik sa...

Då allt annat är jobbigt kan du njuta av A-löven. Jag försöker att inte vara livrädd. Det går väl hyfsat bra. :)

Gillar du inte snön bor du på fel ställe. Så är det bara.

Så, bit ihop. 8)

Bert sa...

Känner igen det där med mellanrummen. I bloggen, alltså.

Det är nå't som går!

Tror jag.

Kanske är du vaccinerad mot svininfluensan, precis som jag. Så vi har nog drabbats av bloggolepsi.

Knapsu sa...

Jag biter ihop och väntar på islossningen.
Eller att bloggolepsin skall klinga av.

Kan man medicinera mot det?

;-)