fredag, augusti 31, 2012

Bonniers bokklubb jagar dig in i döden

Efter ett flertal fruktlösa försök att säga upp ett medlemskap i en bokklubb genom att returnera svarskorten med meddelandet om att adressaten avlidit, besökte jag till slut Bonniers Bokklubb på internet och lämnade följande meddelande via deras webbformulär för medlemsärenden:

"Laila ******* med adress ****gatan * 953** Haparanda är avliden sedan april och önskar sålunda ej kvarstå som medlem."

Och svar fick jag:

"Hej Laila!
Tack för ditt mail.
Vi har mottagit din önskan om att avsluta ditt medlemskap i vår bokklubb.


Då du blev medlem godtog du även våra medlemsregler, där du åtog dig att köpa
böcker till ordinarie pris. Du har 1 köp kvar att göra.
Så snart du gjort ditt köp, kan du om du så önskar, avsluta ditt medlemskap genom att kontakta oss på kundservice. Med vänlig hälsning
Nina Lindgren
Bonniers bokklubb Kundservice" 


En mer känslig person hade nog kunnat ta illa vid sig, själv undrar jag bara om idioterna har någon läsförståelse, läser vad man skriver eller om de bara är helt empatibefriade?

Idioter!

9 kommentarer:

esterii sa...

Gäller att veta var och vad man skriver på ,, ops! var lämnade jag mitt spår nu,, knapsu?

Knapsu sa...

Lustigt, jag upptäckte din blogg igår!

iZac sa...

"Plattnackar!" hos Bonniers, är min första tanke...

Anonym sa...

Skrämmande.

Fredrik sa...

Är, tragiskt nog, inte det minsta förvånad över det du skriver. Kapitalistiskt vansinne. Dårar.

Bert Bodin sa...

Jag undrar om det inte är ett automatsvar trots allt.

Eller också är Nina en hubbot.

Anonym sa...

Automatsvar på mailet gissar jag. Men att bokklubben inte ordnat saken efter att ha fått de returnerade svarskorten med meddelande om att personen avlidit är anmärkningsvärt. Jag undrar om allmänbildningen nu nått bottennivån? Det verkar ju som att det sitter tuggummituggande lattesörplare hos bokklubben och inte känner till vad ordet avliden betyder.

/Meikäläinen

Knapsu sa...

Automatsvar säger ni. Då spelar det alltså ingen roll om man så skulle skriva en hel Dostojevski-roman som sitt meddelande, man skulle ändå få samma svar!
:-)

Anonym sa...

Jo, det där med automatsvar har jag egen erfarenhet av när jag hjälpt min dotter i ett ärende. Innan jag förstod det trodde jag mig skriftväxla med en komplett idiot; Samma svar från firman i fråga vad jag än skrev.

Efter en prövande tid med konsumentvägledning och Konsumentverk som stöd och rådgivare har min dotter dock äntligen kommit loss ur en lurendrejarfirmas garn (hoppas jag).

/Meikäläinen