fredag, juni 09, 2006

Tankar

Är det nån lag om alltings jävlighet eller Jante-lagen som gjort att man redan med modersmjölken fick lära sig att inte uttala sina förhoppningar/önskningar högt? Hur många gånger har man inte hört: - Jag vinner ändå inte, när någon köpt en lott? Det är ju ett sätt att försöka lura denna naturlag: Mina önskningar slår ju ändå inte in så jag säger tvärtom så kanske...
I förra posten skrev jag om att vara ledig 11 dagar från jobbet, det skulle jag ju naturligtvis inte ha gjort. Första lediga dagen hinner inte gå över i natt innan telefonen ringer och ersättare söks för sjukskrivna kollegor. Eftersom man ligger på den nedre halvan av övertids-topplistan så känner man lite grann i "fabrikshjärtat" att man måste ställa upp, så det blir till att jobba i helg. Detta innebär ju att projektet med rivning av oljetanken får vila lite grann. Så här såg det i alla fall ut igår:

Ett lagom stort hål för att man skulle komma in och kunna rengöra från oljerester innan det verkliga demolerandet börjar.
"It`s a dirty job, but someone has to do it"
Gissa om man var i behov av ett bastubad efter att ha tillbringat halva dagen i oljestanken.

To be continued.......

2 kommentarer:

Anonym sa...

övertid är bara roligt i lönekuvertet! :)

om övriga projekt kan man säga som vi brukar säga här ute på Ön:
"det är 'tanken' som räknas!" ;)

Anonym sa...

Jag rensade rosenrabatten igår och gnällde över hur jobbigt det var...
Men håller med Izac att det är tanken som räknas!