fredag, september 18, 2009

Ändamålet helgar medlen

Jag har skrivit en elak kommentar på en blogg. Jag gjorde det inte i affekt och det var inga oöverlagda formuleringar som jag råkade undslippa mig. Nej tvärtom, jag agerade överlagt. Jag funderade över formuleringar och ordval för att få till en elak kommentar, en kommentar som skulle träffa riktigt ordentligt där det känns som mest. Ty när det gäller en ung människa som är på väg helt snett så hjälper pekpinnar knappast utan då är det nog effektivare med något rejält provocerande. En verbal örfil som ruskar om och får människan att haja till och börja fundera över vart vägen hon har gett sig in på leder.

Av senare inlägg av bloggaren (ingen personlig bekant till mig) att döma så verkar det ha haft en viss inverkan, så i det här fallet så kan man nog säga att ändamålet helgar medlen.

7 kommentarer:

Kråksimuleraren sa...

Körde du "Djävulens advokat" ?

Knapsu sa...

Jag presenterade ett mycket troligt framtidsscenario som skulle kunna bli verkligt om h*n fortsatte på den inslagna vägen, kan man väl säga.
Och inte i några trevliga ordalag heller!

Obsevera att detta inte var någon nära bekant till mig!

stationsvakt@gmail.com sa...

Var? var?

iZac sa...

Blondinbella? ;)

Janne sa...

Charlie Schulman ?

"Det ska böjas i tid det som krokigt ska bli"

Knapsu sa...

Nej, nej ingen känd bloggare utan bara en vanlig ungdom i närområdet som behöver styras upp lite innan det går illa.
Och hemligstämpeln på!!

stationsvakt@gmail.com sa...

Det är det som är en bloggares uppgift - att styra upp. :-D