måndag, november 08, 2010

-Äntligen måndag, sa kungen

Är det någon som är förvånad över att USA bedrivit spionage i Sverige? Självklart har de gjort det, och lika självklart har SÄPO vetat om detta. Att justitieministern förnekar kännedom om detta innebär antingen att hon ljuger eller, om regeringen inte varit informerad, att SÄPO faktiskt gjort sig skyldiga till landsförräderi eller till och med något som egentligen är en statskupp.

Att kungen har varit ute och svinat med den dekadenta överklassen har väl alla vetat om i alla tider så ingen kan väl vara förvånad. Aftonbladet och den övriga slaskpressen som aldrig vågat skriva om detta, som de hela tiden har känt till, jublar nu över boken om kungens bravader och drar på ordentligt med trycksvärta.
Men hur klantiga är hovet egentligen som låter kungen ensam stå och kommentera boken och göra bort sig fullständigt? Var höll presstalesmannen hus?

Äntligen måndag ja, samtidigt som man jobbat under helgen så har vintern kommit. Två dagars snöande och nu visar termometern 14 minusgrader. Härligt! Det måste firas med något extra gott.

En laxsmörgås som kvällsmål kanske?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

7 kommentarer:

///MS sa...

Jag undrar om inte Knugen vann på sitt framträdande i Nyheterna - det var ju osäkert men ödmjukt och vann tanternas sympati! Att han knullat runt och haft flera älskarinnor var ingen nyhet, varesig Henemarkskan eller Nyheternas Lindmark! Enklast är nog att ligga lågt och låta ovädret dra förbi!

De av mina polare som är PR-konsulter menade också att det nog var ett smart drag av Hans Majes:t. Jag tror nog hovet har funderat på PR strategi avseende boken!

Fredrik sa...

Jag vet inte vad som är värst. Man fattar ju att spaning av USA utförs. Det var väl rätt länga sen deras spionprogram, vad det nu hette, avslöjades. Där de kunde övervaka allt tekniskt informationsflöde. Samtal och så vidare. Jag läste om det 2001, på våren, innan september alltså.

Kungen är överklass. Att den klassen är dekadent och helt förkastlig är något alla vet, men ingen vägar säga det.

Privatisera kungen.

Knapsu sa...

///MS: Ja, det kan du nog ha rätt i.Det kanske var ett medvetet strategiskt drag från hovet.

Fredrik: Echelon, tänker du på?
Om kungen, låt hovet bära sina kostnader själva. De gör väl en bra vinst redan nu?

Anonym sa...

USA spionerar ja med 1 miljon anställda inom den branchen är det väl högst troligt att några hundra finns i Sverige med svenska säpo som medhjälpare. Hur var det med U-båtarna i skärgården? Var det inte made in usa.

Knapsu sa...

U-båtarna var inte amerikanska har jag för mig, däremot var det ju NATO-ubåtar. En identifierad som italiensk och om det nu var tysk den andra var.

Fredrik sa...

Echelon hette det. Jag fick bara upp Enron i skallen, men det ville jag inte skriva. 8)

Fredrik sa...

Alltså: just det. Jag kom inte på det. Jag läste. Din kommentar. gha