onsdag, september 13, 2006

Nyare bil.

Fick ett brev från generalagenten för fabrikanten av min SUV, angående ett problem relaterat till bränslepåfyllningsröret, som fick mig att reagera, ur brevet: " Det finns en risk för att påfyllningsröret kan börja rosta vid sitt fäste." Brevet uppmanar mig att ta kontakt och boka tid med närmaste serviceställe för att kostnadsfritt åtgärda problemet: "....utbyte av bakaxeln på ditt fordon" VA?? Byta bakaxeln för att åtgärda bränslepåfyllningen?
Efter kontakt med verkstaden och där fått höra att pick-up modellerna har haft problem med, och fått byta, bakaxlar, så drar jag slutsatsen att de helt enkelt har färdiga mallar med såna här brev och bara ändrar detaljerna beroende på modell och problem och att ändringen inte blev fullständig i detta brev,dvs inget bakaxelbyte.
Ja-ja för min skull får dom gärna byta varenda del i bilen, bilen blir ju bara nyare och nyare för varje del som byts.
Men är det ett dåligt tecken att de har färdiga dokumentmallar för återkallande av bilar eller är det helt normalt?

2 kommentarer:

iZac sa...

Så länge dom inte har förtryckta "kryss"-blanketter så är det nog inte så farligt....


Ännu! :))

Knapsu sa...

He-he, Ja när det kommer såna så är det nog hög tid, om inte redan försent, att byta märke