måndag, augusti 17, 2009

Hjärntvättad

Tydligen så går det att lägga in subtila underliggande budskap med hypnotisk effekt även i musik. Eller vad ska man annars tro när man nu uppenbarligen är helt hjärntvättad? En och samma CD har nu snurrat oavbrutet i sex veckors tid i bilens CD-spelare och långt innan dess gick den kontinuerligt på Spotify.
Tur ändå att man kör ensam till jobbet, en eventuell samåkande hade nog blivit galen på att höra samma låtar om och om igen. På ganska så hög volym dessutom.
Hjärntvätten drabbar även människor i den närmaste omgivningen som, förutom musiken, även tvingas höra en galning som jämnt och ständigt reciterar fragment ur låttexterna.

"Jag lider av en egenhet, en kluven splittrad identitet
Av fredlig art är mitt ena jag, det andra jaget ett annat slag.
Terror, terror"


Läs även andra bloggares åsikter om

6 kommentarer:

iZac sa...

Det är så man ska lyssna om det är bra; hela tiden! :)

(och tids nog kommer även jag köpa skivan, har bara inte blivit ännu så Spotify får kompensera tills vidare...)

Knapsu sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Knapsu sa...

"Bom-bom-bom"
:-)

Kråkksimuleraren sa...

"Aj-aj-aj", ska nog köpa någon låt från svenska freds, de måste ju ge ut en som motgift! :)

Knapsu sa...

Svenska Freds? Det är väl dom som tycker att vi skall närvara militärt i Afghanistan?
Tycker jag mig ha läst i tidningen.

Kråksimuleraren sa...

De var väl bara motironiska mot Raubtiers texter! :)