söndag, augusti 01, 2010

98% av svenskarna stödjer Thomas Bodström

"Från och med idag har TV4 rätt till tolv reklampauser i timmen.Dessutom kan de produktplacera hur mycket de vill, enligt den nya svenska radio- och tv-lagen"

Aftonbladets läsare rasar mot de nya reglerna för tv- och radioreklam. "98 procent störs redan av reklamavbrotten".

Vi avbryter bloggposten för ett meddelande från våra sponsorer:



Nu är det ju visserligen bara Aftonbladet.se:s läsare som röstat, men jag tar det ändå som intäkt för att en massiv majoritet av det svenska folket står bakom Thomas Bodström som "i en motion till riksdagen föreslagit att vi ska se över reklamtiden i TV, där fem minuter och inte tolv minuter ska vara riktlinje samt undersöka möjligheterna att inte avbryta program för reklam"

Om riksdagen verkligen skulle representera folket och folkets vilja så borde ju alltså Bodströms motion gå igenom?

Så hallå alla populistiska riksdagsmän! Nu har ni chansen att plocka poäng hos väljarna.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

4 kommentarer:

Kråksimuleraren sa...

Jag hoppas att du skrivit fel och att det ska stå: ...där fem reklaminslag per timme och inte tolv.... inte att han vill ha reklaminslag var femte minut i stället för var tolfte!?

Knapsu sa...

Nu tror jag du råkade blanda äpplen med päron.
Förståeligt eftersom AB-citatet handlar om antalet reklampauser per timme medan Bodström med sin motion vill minska antalet reklamminuter/timme.

Capisci?

Björn Nilsson sa...

Släng ut TV:n, säg upp licensen, och gör något kul för stålarna! Reklam-TV måste ändå vara ett medium med hotad existens. Vad jag minns från TV-tiden så var reklamavbrotten de tillfällen när man gick ut och satte på kaffe, pinkade, borstade tänderna och kanske hann med en snabb dusch också. Vem tittar? Tittar Bodström på TV? Jag gjorde om TV-platsen till bokhylla i stället.

Knapsu sa...

Björn: Egentligen skulle man ju knappt sakna TV:n nu när det mesta finns på Internet.