fredag, april 29, 2011

Naturrutan

En riktig ketchupblogg det här. Det kommer ingenting, ingenting och ingenting på en bra stund och sedan plötsligt så kan det en liten klick eller ibland till och med en rejäl skvätt.

Nåväl, några bilder kan vi väl bjuda på.
Nackdelen med en systemkamera är att man ofta inte ids släpa med den överallt.
Långfredagsmorgonen hade jag planerat att jag skulle ta med kameran till jobbet men när det var dags för avfärd struntade jag i det.

Något som jag ångrade när denna spelevink uppenbarade sig vid vägkanten:

Mobilkameran är bra att ha men nog hade det blivit finare bilder med en riktig kamera.

Mycket räfsande har det varit i veckan, med skavsår och avbrutna räfsskaft som följd.

Somliga hade nog velat att man ägnat sig åt annat än fastighetsskötsel hela dagarna:

-All work and no play makes husse a dull boy!


Somliga är blyga och vill inte bli fotograferade.


Bisamkött har jag aldrig smakat men skulle gärna prova. Det smakar som sjöfågel sägs det och det låter ju rimligt eftersom de äter samma föda.

Pausen i räfsandet så att skavsåren får läka blev också lite tid att leka Sir David Attenborough.



Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: