tisdag, maj 08, 2012

Arg och besviken på teaterföreningen

Det finns ett par filmer som jag ivrigt väntat skall komma på en biograf i min närhet, Iron sky och Avengers. Men nu när jag såg att de är på gång så blev jag både arg och besviken. Besviken därför att de naturligtvis visas mitt i den vecka jag jobbar natt så att jag inte kan gå och se dem. Arg på teaterföreningen för att de bara kommer att ha en ynka föreställning av bådadera filmerna. Dessutom dagarna efter varandra och mitt i veckan. Andra filmer brukar oftast gå antingen fredag och någon av helgdagarna eller helgdagarna och måndag. På det viset kan ju fler se filmerna.

Läser inte folket i teaterföreningen kultursidorna i tidningarna? Så pass omskriven som kultfilmen Iron sky varit på kultursidorna borde det fått teaterföreningen att komma till slutsatsen att ordna fler än ynka en föreställning av filmen.

Det ska f-n vara intresserad av sci-fi/actionfilm i teaterföreningens Haparanda.


 Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: