söndag, september 19, 2010

Soffliggardagen

Idag är det Soffliggardagen!

Följande är kvalificerade för att ligga på sofflocket, inte stiga upp och inte göra ett skapandes grand idag:

Alla som har förtidsröstat på de rödgröna.
Alla som har tänkt rösta på Moderaterna, Folkpartiet, Kristdemokraterna eller Centerpartiet.
Alla som har tänkt rösta på Sverigedemokraterna.

Följande har ej kvalificerat sig till soffliggande och uppmanas att skyndsamt göra sin plikt:

Alla som inte ännu röstat på de rödgröna.
Alla som ångrar sin förtidsröst på de borgerliga och istället vill lägga sin röst på de rödgröna.
Alla som ångrar sin förtidsröst på Sverigedemokraterna och istället vill lägga sin röst på de rödgröna.
Alla som inte tänkt rösta alls men nu vill rösta bort den sittande regeringen.

Verkställ!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

6 kommentarer:

Fredrik sa...

Demokratin ska segra! Oavsett utgång.

Men snälla soffliggare, har ni ett hjärta och en hjärna att tänka med, rösta bort de gamla vanliga m från regeringen.

Gå inte på högerretoriken.

martin sa...

Ordern är uppfattad och skall utföras med entusiasm!

martin sa...

Uppdraget utfört.

Intressant iaktagelse gjorde jag när jag rotade igenom gammal post för att hitta valsedlarna. Det var sannerligen väldigt akademiskt på V:s valsedlar. För att kryssa en arbetare i landstingsvalet fick jag ned till sista plats där jag hittade en undersköterska. Så jag röstade på en konstnär, en företagare och en undersköterska. Alltihop på V.

När jag kom hem gick jag igenom allas valsedlar för att se vilka som faktiskt hade arbetare på sina valsedlar. Det var sannerligen inte många arbetare där. Flest arbetare hade S och SD på sina valsedlar. Men hos dem som hos övriga så dominerade tjänstemän toppen på alla listor.

Där ser vi arbetarnas verkliga inflytande i politiken... :(

Fredrik sa...

Martin: i Upplands väsby kan man kryssa för en murare. ;)

M sa...

men det är ju NI som gnäller om att precis allt och alla ska utbilda sig på högskolan, sen är det plötsligt någonting dåligt när alla på valsedlarna är tjänstemän. hur ska ni ha det?

martin sa...

Björnfoten i truten,
va? Märklig debatt teknik, tillhandahålla bägge sidor. Det garanterar retorisk seger iaf. Men har inte mycket med verkligheten att göra. Jag misstänker att de flesta av dina politiska överväganden har väldigt lite med verkligheten att göra.