fredag, januari 20, 2012

Varför sitter Juholt kvar?

Varför sitter Håkan Juholt kvar som partiordförande för Socialdemokraterna?

Karelinimitatören Lena Mellin (ja, hon är något kortare än Alexander) på Aftonbladet har ju för länge sedan slagit näven i bordet och bestämt att han måste bort!

Aftonbladets chefredaktör Jan Helin har även han tagit beslutet att Juholt skall avgå.

Expressens Niklas "dömd för olaga dataintrång hos socialdemokraterna" Svensson har slitit som ett djur för att få Juholt att avgå.

Skall alla månaders hårt arbete som dessa tre idoga kämpar lagt ner vara förgäves?

Varför fogar sig inte Håkan Juholt efter de beslut som tidningsredaktionerna fattat?

Tror Håkan Juholt att vi har demokrati i Sverige?

Det är dags att vakna nu och be om ursäkt Håkan Juholt! Du står för något gammalt. Som förut när Sverige var fattigt och det fanns utrymme för reformer.

Sverige är inte längre lika rikt som förr. Nu finns inget utrymme för visioner om det goda samhället, bara utrymme för skattesänkningar, en om året, och pengar till riskkapitalbolag som behöver pengarna till sina bankkonton i skatteparadis.

Sverige har inte råd med visioner! Detta måste Håkan Juholt förstå! Det enda vi har råd med är att skicka pengar till EU och riskkapitalbolagen på kanalöarna.

Eftersom Håkan Juholt tydligen inte förstår det så måste han avgå!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , ,

12 kommentarer:

Anonym sa...

Just det.
Numer bestämmer den borgerliga pressen med god hjälp av den "fria" televisionen vem som ska vara partiledare. Och de vill ha en lilasosse som är lätt att få att gå i moderaternas ledband.
Bort med folkets vilja. I DN idag ser jag att Borg är orolig för att det står en tom stol i euroländernas pakt. Jag trodde att svenskarna sagt nej till att vara med i euron....

Anonym sa...

Det är ofattbart att norrbottens sossar vill ha kvar Juholt men som jag sagt tidigare är det ett marginalparti på 10%
man vill ha så är han ju rätt man.
troligtvis är det samma norrbottningar/sossar som också vill ha kvar K ögren som inget annat vill änn lägga ner Kalix sjukhus ivrigt påhejade av tornedalingar som hellre vill få sin vård i finland . Mycket konstigt att det duger att jobba på Billerud varför inte söka er till dom finska bruken ? eller varför inte skänka bort hela tornedalen till finland.

Knapsu sa...

Jajamensan, alla är de så klena i hjärnan att de inte kan tycka att den ena sossen är bra och den andra dålig. Tycker man att Juholt är bra så måste man automatiskt också tycka att Ögren är bra när han förstör vården i Norrbotten och att Simu är den vassaste kniven i lådan.

I övrigt så inleds ny mening alltid med versal, likaså egennamn.

Så nu kan du gå och skita ned dig istället för att sprida sån där dynga här!

Anonym sa...

Faktum kvarstår norrbottens sossar vill ha kvar Juholt ! norrbottens sossar har röstat fram K Ögren!
har ni inte fått det lite om bakfoten att det är borgerligt styrd media som
skrivit om Juholt ? jag tycker att det är precis alla tidningar som skriver samma sak även socialdemokratisk media.
Skita ner mej har jag inte lust med sket på normalt sätt i morse.
Sprida dynga ??? så åsikter som inte du gillar är automatiskt dynga !! vilket moget förhållnings sätt till kritik.Varför inte vara kategoriskt MOT allt lite som sossarna mot det mesta men vad är dom för ???? det är därför det ser ut med partiet som det gör.
Visst grammatiken är kanske inte den bästa men trodde inte att det var det viktiga här.

Knapsu sa...

Jag menar att du sprider dynga när du uppenbarligen tycker att jag inte ska jobba på Billerud utan söka jobb i Finland istället och när du vill skänka bort tornedalen till Finland!

Därför härsknade jag till.

Vem hävdar att det är borgerligt styrd media som skriver om Juholt? Inte jag, jag skriver om AB och Expressen i inlägget, inget om vem som styr dem.

Sedan anser jag att Juholt har ett mycket bra politisk budskap och verkar vara en äkta socialdemokrat.

Om hans avgång är bra eller dåligt för partiet kan ju diskuteras nu när han precis avgått.

Anonym sa...

Gjorde väl en liten juholtare när jag sa att vi skulle skänka bort tornedalen det var kanske lite drastiskt.
Tyvär kvarstår faktum att stödet för Kalix sjukhus har varit oerhört svagt från gränskomunerna och röster har ju höjts om att få söka vård i kemi hellre än Kalix sjukhus.
jag har inget emot att du jobbar på Billerud men jag hoppas du då också stöder kampen för Kalix sjukhus ?
hör du till dom som kanske vill få din vård i Kemi istället för Kalix då kanske jag tycker att du borde söka jobb där.

Kråksimuleraren sa...

Var fanns Lena Mellin den 28 februari 1986? Har hon fullgott alibi? :(

Knapsu sa...

Kalix sjukhus är mitt sjukhus!
Räcker det som svar?
Jag är den förste att kalla vårt nuvarande kommunalråd för stolpskott när hon yrar om två sängplatser till i Haparanda när Ölgren vill lägga ner verksamhet i Kalix.

2014 tappar socialdemokraterna makten i landstinget! Sanna mina ord.

Anonym sa...

ok,

tror också att sossarna tappar makten i landstinget.Största faran för våra sjukhus tror jag kan vara planerna på ett storlän med västerbotten kan mycket väl bli så att det blir umeå och sunderbyn kvar m a o katastrof

Kråksimuleraren sa...

Gillar inte heller att det finns tjänstemannaplaner på att lägga ned de planerade operationerna i Kalix, men akutkirurgin har vi varit utan sedan 2003, det handlar bara om planerade operationer, vilka övriga saker som påverkas återstår att se.

Anonym sa...

K Ögren ser bara ett alternativ gällivare sunderbyn piteå. kalix kommer att bli en vårdcentral tänk på det när ni går till valurnan nästa gång,Våra komunal politiker känner partipiskan vina och lyder så lita inte på dom....

Knapsu sa...

Kråksimuleraren: Nog har väl historien lärt oss vad som händer när det skärs lite grann i verksamheten? En bit här, sedan en bit där och till slut så var kakan slut!

(S) kommer inte att få många röster från malmfälten och östra norrbotten i landstingsvalet. Frågan är då om rösterna från Luleå-Piteå-Boden räcker för att behålla makten?